Etykieta – nośnik informacji dla klienta

Będąc w sklepie, kiedy bierzesz do ręki produkt na co zwracasz uwagę? Odpowiedź jest prosta – na etykietę. To etykieta stanowi źródło informacji dla klienta, począwszy od nazwy produktu, poprzez skład, skończywszy na samej cenie. Badania wskazują na to, że poza reklamami samych produktów, na decyzję konsumenta wpływa samo opakowanie kiedy stoi przed regałem w sklepie. Tym samym szata graficzna, jakość druku etykiety są wyjątkowo istotne.

Etykieta, czy reklama?

Na przestrzeni lat, druk znacząco się rozwinął i mamy dosyć duży wybór w tej kwestii. Pojawiły się choćby kalki termotransferowe, zwane także kalkami ribbon. Są to cienkie, wykonane z poliestru folie, które pokrywa się odpornym na wysokie temperatury materiałem. Tym sposobem tworzone są tabliczki znamionowe, kartony bądź również etykiety termotransferowe. Do takich wydruków używa się taśm w kolorze czarnym, złotym, czerwonym, zielonym bądź niebieskim. Kalki ribbon nawija się na specjalne gilzy, a średnica ich to cal lub pół cala. Wyróżnia się również trzy rodzaje kalek – woskową, żywiczną i woskowo-żywiczną. Wosk stanowi podstawowy składnik. Jego zaletą jest prędkość wydruku przy niskim zużyciu głowicy drukarki. Niestety nie jest on odporny na warunki atmosferyczne, tym samym jest wykorzystywany jest jedynie do druku kodów kreskowych. Kalki żywiczne, charakteryzują się wysoką jakością i odpornością wydruku. Sprawdzają się bardzo dobrze przy wydruku małych czcionek oraz zdjęć w dużej rozdzielczości. To wszystko sprawia, że ewentualny producent ma duży wybór w kwestii doboru odpowiednich materiałów do produkcji etykiet oraz opakowań produktów. Konieczne jest znalezienie złotego środka między finansami a jakością, co nie należy do prostych wyborów. Artykuł musi się dobrze prezentować, jednak wydając zbyt dużo na samo opakowanie, może się to okazać nieopłacalne. Poza aspektami jakościowymi ważne są także aspekty wizualne.

Przekaz na etykiecie

Nawet najwyższej jakości druk nie uratuje złego projektu wizualnego. Przekaz na etykiecie musi być prosty, jednocześnie zawierając wszystkie niezbędne informacje. Prostej recepty na sukces produktu niestety nie ma, jednakże dobierając odpowiednią do produktu technologię druku i projektując przyciągające wzrok opakowanie możemy liczyć na zainteresowanie artykułem w sklepach.